Waarom heeft Waterfront meegedaan met de verkiezing voor de Konnekt’os MVO-prijs?
Linda Gielen, warehousemanager: “We hechten als organisatie veel belang aan MVO. We staan achter het gedachtegoed en willen mensen –al dan niet met een afstand tot de arbeidsmarkt- kansen bieden. Onze grootste klant, Spa, steunt ons daarin en draagt dit gedachtegoed zelf ook actief uit. We onderscheiden ons niet alleen op het gebied van Service, maar ook door het feit dat we investeren in onze medewerkers –in de vorm van opleidingen en het stimuleren van een gezonde levensstijl-, een erkend leerbedrijf zijn en diverse milieumaatregelen nemen. Zo reduceren we de CO2 uitstoot door de aanschaf van LNG vrachtwagens (biogas), het trainen van onze chauffeurs en de aanschaf van gestroomlijnde trailers die weerstand verlagen en dus brandstof besparen. Daarnaast gaan we zuinig om met energieverbruik, recyclen we ons afval en doneren we niet verkoopbare eenheden aan Stichting Voedselbank Weert.”