Rabobank Weerterland en Cranendonck

23 oktober 2013
Rabobank Weerterland en Cranendonck besteedt sinds vorig jaar de schoonmaak van haar kantoren uit aan Risse Groep. Wat was de aanleiding voor deze keuze?

< Nancy Jansen en Pim Rohenkohl.

Pim Rohenkohl, Manager Facilitaire Services:
“Ruim 1,5 jaar geleden wilden we de schoonmaak van onze kantoren anders gaan organiseren. Binnen het aanbestedingsproces hebben we ons toen als doel gesteld om een partij te kiezen die de beste balans kon bieden op het gebied van: Kwaliteit, Services, MVO én Lokale Betrokkenheid. Dat is Risse Groep geworden. Niet alleen vanwege de balans op de genoemde punten maar ook vanwege de bijzondere doelgroep die we aan het werk helpen. Daarnaast was er een wederzijdse klik. Risse Groep heeft bovendien ook de schoonmaakkrachten overgenomen die we in dienst hadden. Deze medewerkers werken nu samen met de Risse medewerkers en die wisselwerking is mooi.”

Lokale betrokkenheid

Hoe verloopt de samenwerking nu, na ruim een jaar?
Pim: “Heel goed. Het bedrijf SMC verzorgt voor ons de controle op de kwaliteit van de schoonmaak. Dit koppelen ze per kwartaal terug. Wat opvalt, is dat er nooit klachten komen over de medewerkers van Risse Groep die de schoonmaak uitvoeren. Ze doen het prima. Ze zijn over het algemeen prettig in de omgang, beleefd en werken goed samen. Uiteraard zijn er altijd wel verbeterpuntjes maar die worden goed opgepakt door de werkleiders. De betrokkenheid is er, dat is wat telt.”

Hoe belangrijk die (lokale) betrokkenheid is voor de Rabobank, schetst Pim met een recent voorbeeld: “Een aantal maanden geleden werd Weert getroffen door een flinke overstroming, met als gevolg dat ons kantoor aan het Kasteelplein blank stond. We hebben toen het team van Risse Schoonmaak gebeld en die kwamen meteen. Van manager tot medewerkers, we hadden zo een hele club bij elkaar. Ze zijn om 22.00 uur begonnen en hebben tot 2.00 uur s’nachts doorgewerkt om de boel schoon te krijgen. Als dát geen betrokkenheid is?!”

Kijken naar wat mensen wél kunnen

Pim vervolgt: “Het mooie vind ik dat Risse Groep kijkt naar wat de medewerkers wél kunnen in plaats van waar ze minder goed in zijn. Daar worden ze op ingezet. Ieder op z’n eigen kwaliteit en specialisme, want ze hebben veel in huis. Bovendien vullen ze elkaar zo ook goed aan.”

Is de Rabobank blij met de keuze voor Risse Groep?

Pim: “De kosten zijn omlaag gegaan door de aanbesteding en de kwaliteit is goed. Ik ben na een jaar dus zeker tevreden over de keuze voor Risse Groep die we gemaakt hebben. De aspecten waarop we de keuze destijds gemaakt hebben, komen helemaal uit!”

En de medewerkers van de Rabobank, wat merken die ervan?

Nancy Jansen, adviseur particulieren, werkzaam in de servicehal: “Ik merk geen verschil in de kwaliteit van de schoonmaak. De bureaus en kantoren zien er schoon uit. Wel merk ik dat de zeep op het toilet iets vaker wordt aangevuld, die was voorheen nog wel eens op. Bovendien begint de schoonmaakploeg nu ’s ochtends vroeg waardoor we de dag fris beginnen. Dat is fijn!”
 

Vacature applicatiebeheerder 32-36...

VACATURE APPLICATIEBEHEERDER 32-36 uur p...

Geert-Jan zoekt het unieke in ieder...

Geert-Jan van Oosterhout kijkt heel goed...

Marcel haalt certificaat instructeu...

De kracht ligt er niet in dat we nooit v...
Samen maken we werk van talent!
Samen maken we werk van talent!
Bron: communicatie Risse Groep 2022
Bron: communicatie Risse Groep 2022
Bron: communicatie Risse Groep
Bron: communicatie Risse Groep
webdesign: Artis.