In deze nieuwsbrief stellen we onze kersverse geschillencoördinatoren voor: Nanda Vleeshouwers en Katja Gruijthuijsen. Voorheen vervulde André Zanders deze functie. Hij is afgelopen week met pensioen gegaan en wordt opgevolgd door beide dames. Vanaf nu zijn er dus twee geschillencoördinatoren. Dit heeft als voordeel dat ze elkaar kunnen aanvullen en wanneer nodig vervangen. Wanneer kun je terecht bij de geschillencoördinator? Als er een probleem is tussen werkgever en werknemer op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Dat kan gaan over afspraken zoals werktijden, verlofregeling, reiskostenvergoeding enz.. De geschillencoördinator is dan een onafhankelijke partij die bemiddelt tussen Risse Groep en jou. Bij Katja of Nanda kom je pas terecht wanneer het probleem niet op te lossen is door een gesprek met je leidinggevende of je personeelsconsulent. Katja of Nanda probeert het geschil op te lossen of hierin te bemiddelen. Als het geschil niet op te lossen is kan de geschillencoördinator het geschil voorleggen aan de geschillencommissie.
Katja en Nanda stellen zich kort voor;
Nanda: ‘Ik ben nu 15 jaar in dienst van Risse Groep. In het verleden was ik onder andere assistent-personeelsconsulent, later werkte ik voor Risse Horizon. Inmiddels ben ik 4 jaar werkzaam voor Werk.Kom. Ik ben adviseur werkgeversdiensten en houd me vooral bezig met het binnenhalen van nieuwe opdrachten/werkgevers. Ik vind het fijn om ook op deze manier feeling te kunnen houden met de medewerkers van De Risse en ook zo betrokken te blijven! ‘ Je kunt Nanda bereiken via tel.: 06 14 96 31 14 of nvleeshouwers@werkpuntkom.nl
Katja: ‘Ik ben sinds 2012 werkzaam bij Werk.Kom als Adviseur Werkgeversdiensten. Tegenwoordig vul ik deze functie vooral in als jobhunter. Ik zoek nieuwe werkplekken voor werkzoekenden. Ik probeer nieuwe plaatsingen te realiseren in de vorm van een baan of een werkervaringsplek. Nu ik ook geschillencoördinator ben kan ook ik mijn betrokkenheid nog groter maken! ‘ Je kunt Katja bereiken via tel.: 06 41 68 53 76 of kgruijthuijsen@werkpuntkom.nl
Eigenlijk ligt hun nieuwe werk dus erg in lijn met het werk dat ze al deden. ‘We zijn bijvoorbeeld altijd bemiddelaar geweest tussen werkgever en cliënt, ook als geschillencoördinator ben je bemiddelaar’, vertelt Katja. Een ding is zeker: Katja en Nanda willen klaar staan voor de medewerkers van Risse Groep. En ieder geschil is anders, ieder heeft zijn eigen verhaal . Katja en Nanda duiken overal in!
Voor problemen op andere gebieden dan arbeidsvoorwaarden kun je terecht bij de vertrouwenspersonen. In het volgende bericht in deze nieuwsbrief lees je meer over hen.