Stella denkt met haar hart bij Risse Groep

8 juli

“Ik denk het liefst intuïtief met mijn hart.”, zegt Stella. En voor Risse Groep koos Stella van Rheenen met haar hart, schreef ze op LinkedIn toen ze wereldkundig maakte dat ze een nieuwe baan had in team communicatie bij Risse Groep. “Heb je de geluksfactor binnen ons bedrijf al gemeten?” “Nee, maar ik denk dat die hoog is! Ik ga elke dag met energie naar het werk en ik kom ook bruisend van de energie weer thuis. Ik voel me hier trouwens ook letterlijk thuis. Het is alsof ik hier al heel lang ben. In het verleden heb ik als ZZP’er vaker samengewerkt met Team Communicatie van Risse Groep en er was altijd al chemie tussen ons.

Voordat Stella bij Risse Groep startte heeft ze 10 jaar een eigen bedrijf gehad, POM HR-Training & Branding. “Eigenlijk was ik altijd een lone woolf, als een cowboy reisde ik het land door en kwam veel bij bedrijven waar ik opdrachten deed. Mensen vroegen wel eens: “Mis je geen vaste collega’s?” “Wel nee!”, riep ik dan. “Bij Risse Groep ben ik erachter gekomen dat ik zonder dat ik het wist al die jaren wel iets gemist heb. Ik wil het niet meer anders.”

Biertje?
In het begin van haar carrière had Stella een soortgelijk gevoel bij een bedrijf. “Het was een uitzendorganisatie en mensen kwamen aan het eind van de week hun urenbriefje inleveren en dan dronken we een biertje met ze, dat vond ik prachtig. Ik had Marketing en Communicatie gestudeerd aan de Universiteit Nijmegen en werkte jaren bij Marketing en Communicatie op het hoofdkantoor van die organisatie en later als vestigingsmanager bij diezelfde organisatie. Gouden tijden. Op een dag wilde ik de volgende stap zetten in mijn carrière en deze verder professionaliseren. Ik ging werken bij een grote organisatie in Utrecht. Daar heb ik geleerd mijn Limburgse bescheidenheid wat los te laten. Bij dat bedrijf heb ik echt geleerd voor mezelf op te komen en uit te spreken wat ik wil en wat ik niet wil. Een waardevolle les.”

Ondernemersbloed
“Na die ervaring besloot ik voor mezelf te beginnen. Het ondernemersbloed heb ik van mijn ouders. Pap had een zaak in metalen en reisde de hele wereld rond. Van mijn ouders heb ik geleerd dat vriendelijkheid en dienstbaarheid je verder brengt in het leven. Je bent immers als ondernemer voor je brood afhankelijk van anderen. Later kwam ik erachter dat het ook belangrijk is om in je achterhoofd te houden wat je zelf belangrijk vindt, anders raak je jezelf kwijt. Ik durf me inmiddels door mijn intuïtie te laten leiden, als iets niet goed voelt doe ik het niet. Dat intuïtieve en blijven luisteren naar mijn hart vind ik ook belangrijk in mijn omgang met mensen. Ik vind het fijn als mensen lekker in hun vel zitten en doe daar ook mijn best voor.”

Mens centraal
Toen ik voor mezelf ging beginnen dacht ik: “De mens staat bij mij centraal”, eigenlijk net als bij Risse Groep. In het begin startte ik als uitzendbureau en wilde ik mensen helpen aan een baan te komen. Ik gaf ze allerlei tips voor online zichtbaarheid, die waren blijkbaar zo goed dat ze toen allemaal zelf een baan vonden.”, grinnikt Stella. “Toen heb ik mijn werkwijze veranderd: ik stopte met het uitzendbureau en ging mensen/organisaties advies geven op het gebied van online zichtbaarheid. Toen belden mensen die ik gratis geholpen had me spontaan op of ik hun organisatie advies kon geven in o.a. online zichtbaarheid.”

Ook bij Risse Groep gaat Stella zich bezighouden met branding en online en offline zichtbaarheid. “Ook offline zichtbaarheid is en blijft belangrijk, als het aan mij ligt komt er een jaarlijks Risse Magazine dat onder andere in alle wachtkamers van Weert te lezen is, van de dokter tot de tandarts. Online zichtbaarheid is en blijft een gemanipuleerd platform dat uiteindelijk niet van jou is maar in handen van bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn. Dat is en blijft geen owned media. Daarom blijven zaken als een goede website en offline kanalen ook belangrijk, zeker als je zoals Risse regionaal opereert.”

Puzzelstukjes
“Ik ben heel gelukkig in Team Communicatie. Er is een groot gevoel van #samen ervoor gaan en in al onze teamleden schuilt ook beetje die cowboy of lone woolf die tot het uiterste gaat voor zijn favoriete onderdeel van communicatie en al die puzzelstukjes en talenten in ons team passen samen prima in elkaar! Binnen ons team hebben ook we alle vier een soort eigen onderneming. Er wordt heel veel werk verstouwd, maar we maken ook tijd voor bezinning.”

Alles komt samen
‘’Weet je, ik vind het zo mooi dat je talent bij Risse Groep in zo’n veilige omgeving kunt laten groeien. Want de grote voorwaarde voor groei is dat je talent in een veilige omgeving tot wasdom kunt laten komen. Een mooie plek binnen ons gebouw vind ik het Bedrijfsrestaurant. Hier komt alles samen, al die mensen met al die verschillende talenten: scholieren met de hipste sneakers die op de scooter komen, oudere medewerkers die karvrachten kennis meebrengen, mensen uit verre landen en mensen die in een rolstoel zitten. Iedereen zit naast elkaar en Samen maken we werk van talent!”

 

Ursula jaagt mensen de stuipen op h...

Vroeger droomde Ursula Feijen ervan bero...

Esther bezoekt radiostudio bij onze...

Esther van der Meulen van onze BRC-afdel...

De Goedheiligman en zijn pieten op...

Om te beginnen kwamen de kantoren aan bo...
Marketing & communicatie Risse Groep
Marketing & communicatie Risse Groep
Samen maken we werk van talent!
Samen maken we werk van talent!
webdesign: Artis.