Irina en Guus onderzoeken imago en beleving visie Risse Groep

1 augustus

Er ligt een splinternieuwe toekomstvisie voor Risse Groep: ‘Samen maken we werk van talent!’ We transformeren de komende jaren van een productiebedrijf naar een mens-ontwikkelbedrijf. Binnen onze organisatie geeft de nieuwe visie energie en wordt deze steeds breder gedragen. Om onze ambitie écht goed te kunnen verwezenlijken willen we ervoor zorgen dat de visie door alle medewerkers gedragen en geleefd wordt. Ook is het belangrijk dat externe partners en mensen binnen de samenleving het juiste beeld van Risse Groep hebben en krijgen. 

Afstudeeronderzoek
Risse Groep heeft twee stagiaires in de arm genomen die hun afstudeeronderzoek richten op de implementatie van de visie - intern en extern. Stagiaire Irina Khudoyan studeert International Business in Eindhoven en richt zich op de interne beleving van de visie. Ze licht toe: “Ik focus mijn onderzoek op verandermanagement en bekijk daarbij hoe we de transitie van productiebedrijf tot ontwikkelbedrijf intern optimaal kunnen laten slagen. In hoeverre leeft het veranderverhaal en waar staan we nu? Ik bekijk hoever we nu zijn in het proces en welke stappen we in de toekomst nog kunnen maken. Het is de bedoeling dat de hele organisatie de visie gaat ademen, zodat deze zich intern (en straks ook extern) als een olievlek verspreidt. Ik zit nu in de beginfase en formuleer mijn onderzoeksvraag. Ik liep al eerder stage bij grote bedrijven zoals Philips. Het mooie aan Risse Groep vind ik dat alles hier zo persoonlijk is. De deur staat altijd voor je open en dat voel je. Ik heb al diverse collega’s geïnterviewd voor mijn onderzoek en begin al een beeld te krijgen van hoe de visie zich verspreidt. Binnenkort ga ik ook een vragenlijst mailen naar alle medewerkers van leiding en staf en ik hoop dat zoveel mogelijk medewerkers deze willen invullen.”

Imago-onderzoek
Ook Guus Vertsteijnen die bedrijfskunde studeert, is onlangs begonnen aan zijn afstudeeronderzoek bij Risse Groep. “Ik doe een imago-onderzoek, want hoe is de beeldvorming over Risse Groep bij externen?’ In eerste instantie ga ik me richten op de beeldvorming bij partners die al samenwerken met Risse Groep. Heeft Risse Groep de gewenste identiteit? In hoeverre leeft het correcte beeld van het ontwikkelbedrijf? En welke stappen moeten we zetten om het gewenste imago te creëren? Op dat soort zaken ga ik me richten.”

Guus komt niet schoffelen
Guus gaat om te beginnen partners interviewen over hun beeld van Risse Groep. “Ik heb zelf al informeel ervaring opgedaan over het beeld dat bestaat over Risse Groep. Als ik vertel dat ik mijn afstudeeronderzoek bij Risse Groep doe, vragen mensen mij vaker: ‘Ga je schoffelen dan?’”, lacht hij. Zelf wist ik eerst ook niet hoe veelzijdig deze organisatie is en welke ontwikkelmogelijkheden er allemaal kunnen ontstaan voor medewerkers. Jullie hebben een mooie missie ‘Samen maken we werk van talent’. Het is belangrijk dat bij partners en binnen de samenleving het beeld van het ontwikkelbedrijf met al zijn mogelijkheden gaat leven. Daar wil ik graag aan bijdragen!”

Wij wensen Irina en Guus veel succes en plezier met hun afstudeeronderzoek!

Marcel haalt certificaat instructeu...

De kracht ligt er niet in dat we nooit v...

Vacature: Consulent intake & di...

18-36 uur per week Inschaling CAO SGO Me...

Even voorstellen: Bertha Verhaag

“Eigenlijk hou ik meer van luisteren dan...
Samen maken we werk van talent!
Samen maken we werk van talent!
Bron: communicatie Risse Groep 2022
Bron: communicatie Risse Groep 2022
Bron: communicatie Risse Groep
Bron: communicatie Risse Groep
webdesign: Artis.