Zoals je misschien hebt gehoord gaan we aan de slag gaan met het maken van de corporate story voor Risse Groep.
Dit wil zeggen: formuleren van hét verhaal van ons ontwikkelbedrijf.
Waarom doen we dit?
We doen dit zodat we allemaal hetzelfde beeld hebben over ons ontwikkelbedrijf, dit verhaal ook echt gaan voelen/beleven en ook hetzelfde verhaal gaan vertellen. Op verjaardagen, maar ook bij klanten en overal waar we komen.
Wij (de medewerkers) zijn immers de belangrijkste ambassadeurs van ons bedrijf!
Dit verhaal staat natuurlijk ook in onze visie maar dit is nog niet concreet. We gaan dus aan de slag om het verhaal te verfijnen en er samen echt hetzelfde beeld en gevoel bij te krijgen.
Wie zijn we nu als ontwikkelbedrijf, wat is onze corebusiness (wat doen we en waarom) en waarin onderscheiden we ons?
Als we dit helder hebben kunnen we Risse Groep #samen gaan neerzetten (positioneren) als ontwikkelbedrijf.
Hoe ziet het proces eruit?
- We nemen de input mee van de enquête naar de beeldvorming van Risse Groep (Hoe zien jullie Risse Groep) die jullie een tijdje terug hebben ingevuld
- Daarnaast gaan we de komende weken (tot aan zomervakantie) interviews houden met de hoofden en MT leden (afzonderlijk) en een spiegelsessie met het MT. Dan komen we tot een concept story en deze leggen we aan jullie voor. Is dit de juiste toonzetting, herkennen jullie je hierin, missen jullie nog iets essentieels? Jullie krijgen dit verhaal dus allemaal te zien.
- Vervolgens gaan we (na de zomervakantie) de story vertalen in een communicatiestrategie en middelen om Risse Groep te positioneren/ rebranden als ontwikkelbedrijf. Zoals de inrichting van onze website en socials maar wellicht ook een bedrijfsfilm, magazine of andere verrassende vorm.
We hebben veel zin om dit samen met jullie te gaan oppakken.
Heb je vragen of ideeën, loop gerust even binnen!
Team Communicatie